درمان اسهال کودکان
نوشته شده توسط : نیکی

بی شک شما نیز مانند سایر والدین درمان به روش طب سنتی را بعنوان جایگزین درمانهای شیمیایی برای کودک خود انتخاب نموده اید. طب‌ سنتی از جمله کم‌عارضه‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین شیوه‌های درمانی در جهان می‌باشد. از این‌روست که از این شیوه درمانی به راحتی برای درمان نوزادان، کودکان و حتی افراد کهنسال نیز استفاده می‌شود. استفاده از گیاهان دارویی به دلیل نداشتن عوارض جانبی برای درمان بیماری‌های شایع برای کودکان از سوی درمانگران و متخصصان طب سنتی توصیه می‌شود.

۱- استفاده از دم‌نوش آویشن:
نوشیدن دم‌نوش آویشن ۳ بار در روز تاثیر زیادی در بهبود اسهال کودک خواهد داشت. همچنین راه‌کارهای ساده‌ای از قبیل نوشیدن چای گیاهی و گرم نگاه داشتن محیط شکم کودکبرای درمان اسهال آنها توصیه شده است.

۲- زنجبیل رنده شده و عسل
ترکیب زنجبیل رنده شده و عسل می تواند درمان خوبی برای کاهش دلپیچه و شکم درد ناشی از اسهال باشد. به منظور افزایش کارایی این ترکیب بهتر است از مصرف آب خودداری نمایید.

۳- سیب رنده شده:
این شیوه یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های درمانی در میان درمان‌های خانگی اسهال برای کودکان است. در این حالت باید دقت شود رژیم غذایی کودک نیز در طول روزهایی که به اسهال مبتلاست تغییر کند؛ به این ترتیب که در این روزها از دادن غذاهای آبکی مثل سوپ، خوراک یا انواع خورش‌ها به کودک پرهیز شود.
۴-بهترین غذا برای درمان اسهال:
خوردن کته یکی از بهترین غذاها برای کودک در این ایام است. ماست و کته برنج یکی از رایج ترین درمان های اولیه اسهال می باشد که مادران برای فرزندان خود تجویز می کنند.
۵- سایر خوراکی های مؤثر:
سرکه سیب، مایعات شفاف، سوپ هویج، سوپ مرغ، موز و سیب از جمله مواد غذایی است که در کاهش و درمان اسهال به شما کمک می کند.

برای مطالعه سایر روش های درمانی کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: